poniedziałek, 25 stycznia 2016

Asymilacja [Trójgłos dramatyczny rozpisany na jednego odbiorcę]










Asymilacja
[Trójgłos dramatyczny rozpisany na jednego odbiorcę]







Na podstawie
Poeta i kokainistka









Postacie:

Poeta – mężczyzna w wieku rozrodczym. Umiejący odnaleźć się w założonych rolach, jednak dążący do odnalezienia idealnego siebie.
Kokainistka – kobieta w kwiecie wieku. Nieznacznie starsza od Poety. Dąży do znanych tylko jej celów, mająca odpowiedni make up do sytuacji.
Kontroler – osoba trzecia, nieznaczna, w jednoznacznym uniformie służby pracownika, w domyśle państwowego. Poprzez natężenie owłosienia twarzy widać, że jest na służbie.


#1
Poeta:
Skończyłem. Dam, będzie. Napisałem.
Kokainistka:
Masz?
Poeta:
Skończyłem...
Kokainistka:
Pytam , taszczyłam.
Poeta:
Byliśmy taszczyłaś, nieśliśmy. Mam.
Kokainistka:
Wiem. Porysowałeś.
Poeta:
Przepraszam, uważałem, mogłem. Wpiszemy...
Kokainistka:
.
Poeta:
Załatwią. Dorzucali dają..
Kokainistka:
.
Poeta:
Zależy kupię. Chciałaś.
Kokainistka:
Myślisz, będziesz, spartolisz, kupisz?
Poeta:
Chodzi,. Chciałaś,. Będziesz chciała kupię. Zobacz, podobają.
Kokainistka:
Mam, ,...
Poeta:
Spodobają, wiesz, zależy, polubiła...
Kokainistka:
Masz? Chodzi?
Poeta:
Pamiętam, mówiłaś, poznaliśmy, polubiła.
Kokainistka:
(na stronie)? Muszę.(Głośno) Masz, , pokaż.
Poeta:
Poznałem? Miał, pojechałbym. , zmarł....
Kokainistka:
Pomyliło, żyje ma . Poznasz.
Poeta:
,zawodzi. Przysiągłbym,...– mam , dojedziemy.
Kokainistka:
(Czyta)


ma

zginie,
ma
 znam
wzrastam

pozwoli
przedłużę, zrobię.
, rozumiem, chce,...
Poeta:
Masz. Można. Znaczy,. Znaczy., muszę. , usiądę dokończę, zacząłem.
Kokainistka:
Widzę. Podziałeś... Prosiłam!
Poeta:
, kupiliśmy jest. , poszukaj.
Kokainistka:
,! Przeszukaj, mówię, ma.
Poeta:
, powinno, proszę. Proszę, masz, sprawdź zgadza.
Kokainistka:
Jest. Powinno!
Poeta:
Brakuje?
Kokainistka:
.
Poeta:
Mogę?
Kokainistka:
Najedzą. Zatrzymamy.
Poeta:
, będzie chcesz.
Kokainistka:
, chcę,. Pamiętasz, obiecywaliśmy?
Poeta:
,. Było.
Kokainistka:
Bądź . ,.
Poeta:
Mamy.
Kokainistka:
. Skrobię.
Poeta:
,.
Kokainistka:
. Zrobili.
Poeta:
, zaakceptowałaś?
Kokainistka:
Chodzi.
Poeta:
,,byłem, kazałaś zgodziłaś?
Kokainistka:
?...
Scena II
Ci sami, wchodzi Konduktor
Konduktor:
.
Kokainistka:
Daj.
Poeta:
.
Kokainistka:
Będziemy?
Konduktor:
Mieliśmy , nadrabiamy. Będziemy.
Kokainistka:
.? ?
Konduktor:
Jest. Mogą..Dziękuję, życzę.
Kokainistka:
Wie jest? Jest, widzi?
Konduktor:
. . ?
Kokainistka:
. , . Jest.
Poeta:
.
Kokainistka:
. Kocha, dał. Widział?
Konduktor:
Miał? Zabrałem, podobało,. Był.
Poeta:
Dziękuję.
Kokainistka:
Widzi – napisało. Znaczy napisał, był,...
Konduktor:
, muszę, odmienił. Byliśmy,,jeżdżę, piję, .,... , mówiła, są miała przeszło, myślę, .
Kokainistka:
, pomógł,, widzi? Odwdzięczy skoczy, musi... Daj .
Konduktor:
, przyniosę. Schowa– dał, odwdzięczę.(exit)
Scena III
Ci sami
Poeta:
Chcę.
Kokainistka:
Chcę, zmusza.
Poeta:
Lubię, pijesz.
Kokainistka:
Lubię, muszę.
Poeta:
Robię. Mówiłaś, będziesz, Będę - mam. Mówiłaś, będziesz będziesz. Pobierzemy – jesteśmy. Widzisz, robię, planuję wykonuję. Jestem chcę...
Kokainistka:
, dotarliśmy, jesteśmy chcemy.
Poeta:
Brakuje.... Pojawiłaś,. ,... Musieliśmy, było...,  odmawiała,  wracała, oznajmiłaś, możesz . Umarłem. Umarłem. Wyobrażałem chciałem.. Wróciłaś.
Kokainistka:
Wróciłam. Kochałam wróciłam. Miałam.
Poeta:
Rzuciłem. Uczyłem. Pracowałem. Stażowałem. Terminowałem. Podpatrywałem, okłamywałem, podbierałem. Obgadywałem, niszczyłem,, byli, był, chciałaś. Żył, , byli, „odchodzę”. Była...
Scena IV
Ci sami, Konduktor
Poeta:
.
Konduktor:
, widzę, , . , ma, są. Pisze. Powiem, przeczytałem powiem, ,. ,–. Mówi. Zrobił. . Powiem, czuję ,, było.  ,–. Zostałem. .
Kokainistka:
Pociągnie?
Konduktor:
,. Jesteśmy,? Chcemy... Powstałeś zostaniesz. Gulnie, ,.
Poeta:
, piję. Pilnuję, muszę, mam.
Konduktor:
,?,łamię...
Kokainistka:
Da.. Przyniósłby,. Powiedz, , przyniósł.
Poeta:
Wie, poprosił.
Konduktor:
?... ? Powinniście? Mówili, gulnie,.
Poeta:
Mogę, proszę. Mam. Jadę –  będzie, zobaczą, ?
Konduktor:
Bierze, . , zobaczą?
Poeta:
Chodzi. Chcę, kochali byli.
Konduktor:
Powiem, będą. Zabiera, myśli, będą?
Kokainistka:
, .
Poeta:
Jestem. Daję chce. Jestem chce. Robię - mają.
Kokainistka:
, !
Konduktor:
,bądź, gulnie. Można – dostaniesz.
Kokainistka:
Daj !
Poeta:
Ma. Przyniesie.
Konduktor:
Woli. (exit)
Scena V
Ci sami
Kokainistka:
Chcę, byłam. Miałam.
Poeta:
.
Kokainistka:
,będzie, wejdzie, .
Poeta:
.
Kokainistka:
,. ,wiesz... !
Poeta:
.
Kokainistka:
?
Poeta:
Zastanawiam powiedział... Jestem ? Jestem? Jestem?
Kokainistka:
Siedzisz.
Poeta:
,jestem.,,.,,. , . , .
Kokainistka:
Napij może, wraca.
Poeta:
,, rozbełtałem, muszę. Pocałuj, jest,,,...
Kokainistka:
Odsuń ., przestań. Jesteśmy.
Poeta:
Daj,,. Daj.Daj...
Kokainistka:
Zostaw, robisz. Odsuń mówię. Odejdź.
Scena VI
Ci sami, Konduktor
Konduktor:
,podpatruję. Widzę, jest,....
Poeta:
Da.. Pchasz ?.
Kokainistka:
, .. Może. Ma.
Konduktor:
,. Zastępuje. Opowiedziałem jedzie, dali.
Kokainistka:
Musi,.
Konduktor:
,przeszkodziłem. Rozumiem, rozumiem. wrócę. ,? (exit, śmiejąc się)
Scena VII
Ci sami
Poeta:
Nienawidzę.
Kokainistka:
Kochałeś.
Poeta:
,nienawidzę chcę. Chcę przepadła, ...
Kokainistka:
Wiem -. Chcesz.
Poeta:
Śmiej. Jestem–,...
Kokainistka:
Odpocznij,.
Poeta:
, będziesz, będę, zobaczysz, jest...
Kokainistka:
. Cichaj. Połóż, zadzwonię. Chcesz, włączę, posłuchasz. Poznasz ...
Poeta:
Może masz, poniosło. Zamąciła. Robi...
Kokainistka:
Wiem, wiem, połóż. , va?
Głos Druhny:
, merci,?
Kokainistka:
 . Jedziemy!
Głos Druhny:
?
#2
Scena I
Ci sami
Kokainistka:
Wygłupiaj, mam, . Lubię.
Głos Druhny:
Jesteśmy?
Kokainistka:
.
Głos Druhny:
Gratuluję. Wiedziałam, poszczęści.
Kokainistka:
Gadasz, ?
Głos Druhny:
Znaczy,, chodziło.
Kokainistka:
,. Wygłupiasz.
Głos Druhny:
,,.,  patrzy...
Kokainistka:
, . ,... ,opowiadasz.
Głos Druhny:
Wiem,... Podpowiesz?
Kokainistka:
.jestem, .
Głos Druhny:
, znalazłaś?. ,–. ma?
Kokainistka:
Opowiadasz – jesteśmy , poznaliśmy ...Był...Czekaj. Śpi. Śpi, .Widzimy, powiedz, wolisz?
Głos druhny:
,,pytasz. Mówisz,?
Kokainistka:
,,.
Głos Druhny:
Ukrywałaś? ,,.
Kokainistka:
, znamy,, wiesz,....
Głos Druhny:
, chwytaj, żyjesz. (cisza) Cieszę, wyzdrowiałaś.
Kokainistka:
, wywróciło, ...
Scena II
Ci sami, Konduktor
Kokainistka:
, ,muszę (exit)
Scena III
Poeta, Konduktor
Konduktor:
Obudzi, . ,.
Poeta:
Śpię.  śpię jest...
Konduktor:
, . Doniosłem, wychyliliśmy.
Poeta:
Daj, ma.
Konduktor:
?  , musi,? Podpisze? Zgłosiłem, podrzucili, zaangażowałem.,. Podpisze, .
Poeta:
Mam..
Konduktor:
Boi, mam. Może,. Dziękuję. Podpisze, wie, – uwierzyła, wie jest – uważa ucieka, , siedzę, ...
Poeta:
,.
Konduktor:
Jeżdżę. Mam, skończyłem. – sprawdzam, dzwonię bawię, piją, ...Tęsknię.
Poeta:
Kocha?
Konduktor:
Mam. Powiem, czuje się, chędożył. Roztyła, straciła ...
Poeta:
,?
Konduktor:
? Mówi, . Przyszła skończyło. Wystarczy,.Żyjemy, patrzy,. .
Poeta:
Kocha.
Konduktor:
(Krztusi się) Kocha? ,  są. mamy, mamy –  może. , zechce,,, przepiły. .
Poeta:
Kocha?
Konduktor:
Jest,. Uśmiechała, wdała – , dosiadł... ,uczył,  mówi robi.
Poeta:
Mówi robi.
Konduktor:
Może, jest, ? Wie,, . Zazdroszczę – są – . Jest. Mówił, odzieli...
Poeta:
... Będzie.
Konduktor:
, jestem.,. , kupię, pomięli, lubię,. Powiem, są, starają...
Poeta:
,jest.
Konduktor:
?,,. , wiedzą, będą, wróci – miały.
Poeta:
,. . , . ., . Nienawidzę.
Wypił – popije miesza,chce...
Poeta:
, pierdoli? Zakochałem,. Zrobiła, . wiem mieszczę – wydupcyła.
Konduktor:
, zazdrości?
Poeta:
Śmieszy?
Konduktor:
,,–robi, musi –,...mielił? Lubią,,,lubią, przyjebie – są. ,. ,napił. , !
Poeta:
... Może, robiłem,.Wie, zrezygnowałem,,,– chciała,– ...
Konduktor:
Wiem, ,?
Poeta:
, ?,. Można,? Można, .
Konduktor:
?
Poeta:
. .
Konduktor:
Chce?
Poeta:
.
Konduktor:
?
Poeta:
 „”?
Konduktor:
,wie, .
Poeta:
Mówi.
Konduktor:
.
Poeta:
. , wiem? Zachowywałem jest.. . ,...
Konduktor:
, chce, przedzierał, zmuszał?
Poeta:
,  oświadczałem, piszczała,! Pamiętam, napisałem oszalała pobiegła, napisał.
Konduktor:
,można. , , musi, ....
Poeta:
?
Scena IV
Ci sami, Kokainistka
Konduktor:
,. .,.
Kokainistka:
Rozmawiacie?
Konduktor:
,.
Kokainistka:
Dołączę, kocham.
Poeta:
, .
Kokainistka:
? Chodzi?
Poeta:
, . (exit)
Scena V
Konduktor, Kokainistka
Kokainistka:
Nagadał? ...
Konduktor:
? Popił zwyzywał, . Pomieszało, miało. , .Jest?
Kokainistka:
Że co, proszę?
Konduktor:
Jest. Mówi, kocha, biega, wyjęli.
Kokainistka:
Wypraszam. Może?
Konduktor:
, , przepraszam. ..Nasłuchałem, opowiadał, . Może powie, wytłumaczy – wydaje.
Kokainistka:
Muszę, muszę. Zerwie, kocham.
Konduktor:
Mówiłem! ,,wie, chce. Są,, gulnie.
Kokainistka:
Ubzdurał? Napije, chce., strzeźwieje. Jest...
Konduktor:
. Popił. Przestanie, gulnie.
Kokainistka:
Powiem, kocham.. . Był. Poznałam, zdiagnozowali... Byłam, myślałam, umieram żyłam –było., , , . Budowałam – ,,.,...
Konduktor:
,, płacz, uspokój.
Kokainistka:
Chcieli. – był. Plułam, wyzywałam, okłamywałam – był. Nagadałam, , spierdala, odparł „zaczekaj” stał...
Konduktor:
,przytuli. Płacze, cichaj.
Kokainistka:
Dotknął! Dobierał, podlizywał – był, ...
Konduktor:
,,.
Kokainistka:
? – umarłam. Siedziałam, poleciałam. Był,.
Konduktor:
, zasługujesz, obejmij.
Kokainistka:
Mogę , mogę. Muszę, jest. , . Muszę, muszę, rozpuści, stopi... Chcę, , –., ,....
Konduktor:
,,. , .
Kokainistka:
?,nauczyłam. , pytają,– ... Jestem, wiem.
Konduktor:
, jesteś, przestań, chodź (całuje ją)
Scena VI
Ci sami, Poeta
Poeta:
? ...
Kokainistka:
(Wyrywa się),,mówiłam. ....
Poeta:
Opowiedz, zerwałaś. Wsadź... (exit)
Scena VII
Konduktor, Kokainistka
Kokainistka:
, narobił?
Konduktor:
? Chciała.
Kokainistka:
Mam...
Konduktor:
Dokończmy zaczęliśmy, udaje.
Kokainistka:
Zostawi. ,zrobię – mam , ... Zrobię... Kocham...
Konduktor:
Chodź, wyrywałaś.
Kokainistka:
Będę musiała,,...
Konduktor:
Da.
Kokainistka:
? Zabrał, widział,  mam. Wygłupia.
Konduktor:
, będzie, wzywamy. Można – ,dogadamy. (zaczyna jej rozpinać bluzkę) , dogadamy?
Kokainistka:
,jest, zgłoszę.
Konduktor:
Rozpowiem, . ,.
Akt III
Sceneria ta sama, z tym, że z przodu wisi pusta rama, Poeta stoi, wyglądając przez jej środek.
Scena I:
Poeta, Konduktor
Konduktor:
.
Poeta:
.
Konduktor:
,ma.
Poeta:
Zauważyłem.
Konduktor:
Zrobi?
Poeta:
Wiem. Mogę.
Konduktor:
Kocha. Dowiedział, daje, obił. Napije. Ma,. Skacze.
Poeta:
Opierdoli? Pójdzie.
Konduktor:
, mam, mówiłem.
Poeta:
Pójdzie, powiem, .
Konduktor:
. Poskarży? ? ?
Poeta:
.
Konduktor:
Jechał? Ma.
Poeta:
Wezwę.
Konduktor:
Wołaj . . Poznam.
Poeta:
Może?
Konduktor:
?,, .
Poeta:
Zabrał miałem , może ?
Konduktor:
Gulnie – pomaga.
Poeta:
Denerwuję – boli.
Konduktor:
, wiem,. Będzie , zdecyduje – pierze, wychodzi – pomoże. Pamiętam, waliła..Rozumie? Wie.?
Poeta:
Płaczę, wietrzę, zbieram.
Konduktor:
Przyniosę – zapisze, będzie. , . Mówię,, chodź.
Scena II
Ci sami, Kokainistka z rozdartą bluzką
Konduktor:
Przynieś,– zrobi. Zainspiruje, uratuje. ? Zbawi,? ...
Poeta:
,...
Konduktor:
Rozmawia. Leży! ,. (exit Kokainistka)
Scena III
Ci sami
Konduktor:
, powiem, ? , zapale. Jest, chce. Kocha. Rucha, ćpie, płaci, . Zrobię – , moje. Jest – piję ,. Spotykam, są,,jest. Obciągnie, .. ,, widziałem. Wydymałem. Chodzi ,,. (dogasza papierosa na ręce poety). (exit)
Scena IV
Poeta, sam
(Wyciąga papierosa z paczki, odpala. Krztusi się, opluwa. Odpala drugiego. Słychać odgłosy hamowania pociągu.)
Scena V
Poeta, Kokainistka
Kokainistka:
...
Poeta:
(Odgasza papierosa na jej przedramieniu) Ubierz, dojeżdżamy. Musisz..Pomaluj,.
Kokainistka:
...
Poeta:
(bije ją otwartą dłonią w twarz, na odlew) Będę.
(Kokainistka się przebiera, przepakowuje rzeczy, płacze cały czas.)

KONIEC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz